Demi Lovato - Let It Go (from "Frozen")  

Demi Lovato - Let It Go

黛咪洛瓦托 ─ 放手吧

 

 

這首歌同時是迪士尼第53部經典動畫《冰雪奇緣》的主題曲〈大家應該知道啦〉

儘管不在是迪士尼小公主,但米老鼠並沒有忘記Demi Lovato

《冰雪奇緣》找來曾是迪士尼小公主的Demi獻聲主題曲

我想不用特別介紹Demi吧

 

 

Let it go

放手吧

 

Let it go

放手吧

 

Can't hold you back anymore

我再也無法把你拉回來了

 

Let it go

放手吧

 

Let it go

放手吧

 

Turn my back and slam the door

轉過身大力甩上門

 

The snow blows white on the mountain tonight

今晚大雪紛飛雪白覆蓋著山脈

 

Not a footprint to be seen

沒有任何足跡

 

A kingdom of isolation and it looks like I'm the queen

這個與世隔絕的王國而我似乎就是這王國的皇后

 

The wind is howling like the swirling storm inside

狂風咆嘯著像是王國裡襲捲的暴風

 

Couldn't keep it in ,heaven knows I tried

再也擋不住,上天知道我盡力了

 

Don't let them in, don't let them see

不能讓他們進來,不能讓他們知道

 

Be the good girl you always had to be

當個好女孩像以前一樣

 

Conceal, don't feel, don't let them know

藏起來,拒絕所有感受,不能讓他們知道

 

Well now they know

但現在他們知道了

 

Let it go

放手吧

 

Let it go

放手吧

 

Can't hold you back anymore

我再也無法把你拉回來了

 

Let it go

放手吧

 

Let it go

放手吧

 

Turn my back and slam the door

轉過身大力甩上門

 

And here I stand, and here I'll stay

我就在這裡,我將留在這

 

Let it go

放手吧

 

Let it go

放手吧

 

The cold never bothered me anyway

這寒冷對我而言不算什麼

 

It's funny how some distance, makes everything seem small

有時候距離讓每件事都變得很渺小,這真是件很有趣的事

 

And the fears that once controlled me can't get to me at all

那些曾掌控我的恐懼再也無法侵襲我了

 

Up here in the cold thin air I finally can breathe

上升到冰冷稀薄的空中我終於能呼吸

 

I know left a life behind but I'm to relieved to grieve

我知道我失去了我過去的生活但我已不再為此難受

 

Let it go

放手吧

 

Let it go

放手吧

 

Can't hold you back anymore

我再也無法把你拉回來了

 

Let it go

放手吧

 

Let it go

放手吧

 

Turn my back and slam the door

轉過身大力甩上門

 

And here I stand, and here I'll stay

我就在這裡,我將留在這

 

Let it go

放手吧

 

Let it go

放手吧

 

The cold never bothered me anyway

這寒冷對我而言不算什麼

 

Standing frozen in the life I've chosen

我選擇了這凍結般的人生

 

You won't find me, the past is so behind me

你不會找到我,我的過去已經被狠狠拋下

 

Buried in the snow

深藏在大雪之中

 

Let it go

放手吧

 

Let it go

放手吧

 

Can't hold you back anymore

我再也無法把你拉回來了

 

Let it go

放手吧

 

Let it go

放手吧

 

Turn my back and slam the door

轉過身大力甩上門

 

And here I stand, and here I'll stay

我就在這裡,我將留在這

 

Let it go

放手吧

 

Let it go

放手吧

 

The cold never bothered me anyway

這寒冷對我而言不算什麼

 

Let it go

放手吧

 

Let it go

放手吧

 

Let it go

放手吧

 

Let it go

放手吧

 

Music Video 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

【Let It Go】也有在電影裡出現的另一個版本,另一個版本由艾莎〈也就是Idina Menzel 配音〉獻聲 

配樂,唱腔和歌詞有些不同喔~

Music Video

部分歌詞來源:粗茶淡飯後來哈拉

arrow
arrow
    全站熱搜

    Amiko 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()